Entrevista a Pilar Soler Juhé I Cap de Festes i Territori


Entrevista  a Pilar Soler Juhé    I  Cap de Festes i Territori

1.     Quan fa què vas a veure la Mostra? 
Vaig a veure la mostra des dels seus incís. Cada any em sorprèn més el fet de lo ben muntada que està i de la gran quantitat de figures que s’hi exposen.


 2.   Quan fa què ajudes  a la Mostra?
La Mostra està organitzada per una entitat privada que es diu “Comissió de Mostra de gegants i Cultura Popular de Mataró”. Des del Servei de festes i territori ajudem en allò que ens demanen des de la seva cració  ara farà 5 anys. Que són els mateixos anys que fa que jo sóc a la Direcció de Cultura al capdavant del Servei de Festes i territori. 

3. Define para ti que ès la Mostra?
Crec que es una molt bona inicicativa per donara  conèixer a tothom els nostres gegants i gegantes, capgrossos , gegantons i gegantones de la ciutat. Mataró és una ciutat gegantera, i nostres com la que es fan, demostren el gran interés en aquestes figures tan nostrades. Com he dit abans, la Mostra està organitzada per una entitat privada que fa molt bé la seva feina.

4.  Quin gegant te agrada? A mi m’agraden molt els 4 gegants de la ciutat, però si n’he de triar un em quedo amb en Robafaves. M’agrada molt quan fa els balls propis, ja sigui en el ball de 4 o en el ball de grossos. El seu tarannà, com es mou i com fa moure la canalla. M’agrada molt la llegenda que representa. Sense oblidar que és un dels gegants més guapos de Catalunya!



Comentaris