Entrevista a Ramon Redorta


 Entrevista a Ramon Redorta


Quin Gegant t' agrada?
  a mi m'agrada en Robafaves

Define para ti qué es la Mostra?
La mostra és la fotografia real de la imatgeria festiva popular de Mataró.
Define la Cultura Popular o les Santes? 
 La Cultura popular, segons el meu parer, és l'expressió cultural i festiva del poble, de la gent anònima, de tots. La imatgeria festiva ens posa una cara col.lectiva que tots compartim iconogràficament com un nexe de germanor màgic. I llavors hi ha el ritus de la festa, tot el seguit de convencions festives, que esdevenen el codi, el vehicle de la festa. La festa major és aquest punt en l'univers on confluïm. El punt de trobada del poble. La festa en què celebrem que som un poble viu  i feliç.

 Define les Santes?
Les Santes! Jo sóc "santero"!!! Són un enamorat de les Santes. Un tresor! És la nostra millor carta de presentació al món! La nostra millor cara. La més generosa, alegre i amable! Les Santes és l'espai sense temps de Mataró. És aquest moment de l'any on el temps i l'espai es dilaten i es confonen.  És el el ritus de pas de la població mataronina, és el cap d'any mataroní. Acabem un cicle, ens purifiquem amb festa, i n'encetem un altre de nou. Hi ha un abans i un després mitjançant la diada.

 De quina colla ets?
Jo sóc de la colla institucional de L'Àliga de Mataró. I també sóc de la Colla de la Cuetes (Escola La Llàntia). Orgullós de les dues! M'estimo les dues colles amb passió i bogeria! Hahahaha! A mi m'agrada viure les Santes participatives des dels barris com ho són mitjançant la Gegantada. M'agrada moltíssim! Sóc un fanàtic de col.leccionar gegants i figures festives. Els col.lecciono com cromos!!! La Gegantada i l'exposició de les Esmandies m'ho permeten.
 Quan fa qué vas a veure la Mostra?
Jo sento un gran molt gran respecte per tots absolutament tots els gegants i totes les colles!!! Em considero un admirador de la cultura gegantera i la gent de les colles geganteres! . Quan fa que m'interesso per l'exposició? Des de fa dos anys que vaig "aterrar" a Mataró per treballar-hi, a la Llàntia. Aquest any vàrem participar-hi per primer cop. Molt contents de poder-hi ser i de col.laborar-hi! 

Amb la Colla de la Cuetes enguany ha estat el primer any d'exposar-hi. Va suposar una alegria molt gran per tots. Hi tornarem! Mataró és ciutat gegantera! Visca els gegants!

Comentaris