Entrevista:Oscar Ruiz Gallego

 Entrevista:Oscar Ruiz Gallego
Quin Gegant t'Agrada?
M'agrada sobretot en Lucius Marcius, mentre que dels gegants institucionals, (Familia Robafaves) no en tinc cap definit com a preferit.

Explica per qué t'Agrada aquest Gegant?
M'agrada el Lucius per que és un gegant que he tingut sempre prop de casa i, a més, ha sigut el gegant amb el que més he coincidit quan he anat a alguna cercavila/gegantada. 



Define para ti qué és la Mostra?
Jo crec que la mostra de gegants ja no es solament una exposició dels gegants de la ciutat sinó que és un esdeveniment cultural que ajuda a mantenir el gran patrimoni geganter i també cultural que tenim a Mataró i que, segons la meva opinió, no està suficientment valorat. 



Com has descobert la Mostra?
La vaig descobrir el primer any que es va celebrar gràcies a una pancarta que es va penjar a la biblioteca Pompeu Fabra sobre l'exposició.



Define para ti qué és la cultura Popular?
Per mi la cultura popular és tot el conjunt de tradicions (festes, vocabulari, maneres de fer, dites,...) que té un poble o conjunt de gent que ha anat recopilant al llarg de la seva historia. Crec que la cultura popular es una de les bases de l'actualitat; sense el passat no pots entendre ni el present ni el futur i, a més, crec que no està suficientment valorada per la veritable importància, que segons jo, té en la nostra historia i actualitat.
(Lucius Marcius)




(Familia Robafaves)

Comentaris