Entrevista a Anna Aluart fotògrafa de les santes 2017



Entrevista a Anna Aluart fotògrafa de les santes 2017

Primer de tot, podria dir què significa per a un que li hagin encarregat de fer les fotos de les Santes? 
 Suposo que com a qualsevol fotògraf mataroní és un orgull que t'encarreguin l'exposició de Santes. És un reconeixement a la teva feina i una oportunitat per a mostrar les teves fotografies a gran part de la ciutat. He treballat com a fotoperiodista durant molts anys, i això m'ha facilitat conèixer molt bé la festa major de la nostra ciutat. Li tinc molt d'apreci i me l'estimo, com molts mataronins. Per això estic molt agraïda de poder mostrar a la ciutat la meva visió de les Santes.

. qué t'Agradaria fer a les Santes? 
 Per a l'exposició tenia molt clar el que no volia fer. No volia fer un reportatge, no volia fer fotoperiodisme, ho havia fet durant molts anys i n'estava ja cansada. Per això sabia que volia passar-m'ho bé amb el projecte i fer alguna cosa que em permetés desenvolupar algunes tècniques que he anat aprenent. 



 Define para ti per qué t'Agrada les Santes? 
Per a mi les Santes és un parèntesis de l'any, un moment en que la ciutat embogès, que la gent es transforma i són més mataronins que mai. Es respira un altre ambient. Per això el que si que et puc dir és que els protagonistes de l'exposició seràn les persones que conformen la festa.


com vas començar a fer fotografia?
 Vaig començar al setmanari del Totmataró, ara ja fa 8 anys. M'havia format a l'institut d'estudis fotogràfics de Catalunya i a l'escola GrisArt. També he treballat com a fotògrafa per a varis estudis, però ara estic enfocant la meva carrera al retoc fotogràfic.

























Comentaris