Entrevista a Glòria San José


 Entrevista a  Glòria San José

Per començar, podria dir-me quin és el gegant que més li agrada?
El gegant que més m'agrada, com quasi a tothom a Mataró, és en Robafaves. És un gegant imponent, molt bonic. I m'agrada perquè és una manera de veure-ho, no hi ha una explicació molt lògica. És, suposo, perquè és molt maco i té una presència que espanta una mica, però alhora el veus com a protector.

 I què és, per a vostè, la festa major de Mataró?

"Les Santes" és una tradició popular de Mataró. Ve des dels temps dels romans. Sabem que eren dues dones màrtirs cristianes. I des de llavors hi ha una tradició, o des de no sé quin any. Es fan festes en aquests dies, ja que són les patrones de la ciutat, de la mateixa manera que en tots els pobles, municipis i ciutats tenen les seves patrones o patrons. I les nostres són "Les Santes" de Mataró, Juliana i Semproniana.

Per acabar, quina és la seva Vella Quaresma preferida?
A mi m'agraden moltes. M'agrada la del 1996, ja que la trobo molt simpàtica o la del 2000, que també m'agrada molt perquè és d'en Joaquim Ferrer i representa que està ballant un cancan. La del 2003 la trobo molt original per la barca, i la del 2004 molt adient per Mataró, perquè aquesta sempre ha sigut una ciutat excursionista. A més, la del 2009 em recorda a les moltes vegades que, quan bufa el vent, se't gira el paraigua, i per això la trobo molt divertida. I la que trobo, potser, més plàstica i més bonica, ja que està molt ben conjugat el dibuix amb la pintura, és la del 2017, la de l'any passat.

 Quin Cartell de les Santes t'Agrada?
 el Drac del Pintor Albert Alís 2015





Comentaris