la seva gran afisió és ser Santero i fotògraf mataroní Lluís Rugama

la seva gran afisió és ser santero i fotògraf mataroní Lluís Rugama

https://static.wixstatic.com/media/77a2d6_1675274a78446213d313d1115afac288.jpg/v1/fill/w_824,h_549,al_c,q_90,usm_0.66_1.00_0.01/77a2d6_1675274a78446213d313d1115afac288.jpg












Primer de tot, podria dir-me què significa per a vostè la festa major de Mataró?
Per mi "Les Santes", com a mataroní, és la millor festa major de Catalunya,  ja que és la del meu poble, la de la meva ciutat. Per mi és la millor del món, fins i tot. També hi ha d'altres festes populars de Catalunya que m'agraden moltíssim, però la de Mataró és la que m'estimo més, la que m'agrada més.


 Coneix la mostra de gegants que es fa abans de Les Santes a Les Esmandies? Què és, per a vostè? 
A veure, a la mostra de gegants que es fa a Les Esmandies hi he estat poques vegades, però bé, tot el que sigui una mostra de gegants o de cultura i qualsevol altra activitat cultural és, per mi, quelcom maquíssim. Ho trobem, per exemple, a nivell de barri, com a Les Esmandies, casal de barri. Tot el que sigui una activitat cultural està bé. Cadascú ho fa amb els seus mitjans, a la seva manera, però, per mi, és sempre maquíssim.

I què li sembla, la cultura de Mataró?

La cultura de Mataró? A veure, per mi, com totes les cultures, ha de ser ben guiada. Per sobre de tot la cultura de Mataró ha de ser cultura popular. Hi ha branques més maques, que agraden més o menys, com les exposicions o d'altres coses. Per mi, popularment, a aquesta cultura li falten algunes "cosetes". Arriben més "calés" per un costat i menys per un altre. S'ajuda més alguna activitat o associació que a una altra; sense dir noms, no em vull mullar.


 I, ja acabant, quin és el gegant que li agrada més?

A mi? De tots? Home, el millor del món: en Robafaves.

 Ja per acabar, podria parlar-nos de les colles en les que ha participat?

Jo, de jovenet, havia estat a la Colla gegantera de Mataró, amb la Família Robafaves, portant els nans. Era una mica alt, i portava el Comte. Llavors em vaig fer més gran i, amb catorze o quinze anys, vaig començar a portar la Toneta. I vaig anar creixent, fins arribar a en Robafaves i, amb els anys, vaig acabar marxant. I vaig entrar a la colla del Drac, estant-hi uns dos o tres anys, fins sortir-ne per anar a la Colla Castellera dels Capgrossos de Mataró. Encara hi sóc com a soci, però fa tres anys que no faig castells.


Aquí us deixem la seva pagina web perqué la visiteu les fotos

Comentaris