L'any 1981, feta la Vella quaresma per al Ramon Llinés Camps

L'any 1981, feta la Vella quaresma per al Ramon Llinés Camps

 
 

Primer de tot, podria dir què significa per a un que li hagin encarregat de fer la Vella Quaresma? 

A finals dels anys setanta es va fer el “NOU GREMI DE CARNESTOLTES”, un grup de voluntaris que organitzàvem el Carnestoltes mataroní. Entre altres coses hi havia també recuperar la tradició de la Vella Quaresme. Quan a l’any 1981 em van oferir la possibilitat de fer la Vella Quaresme em vaig sentir molt afortunat. M’ha agradat sempre dibuixar, però no era, no he estat mai, un dibuixant o pintor d’anomenada a Mataró. Per això em va semblar un regal extraordinari.


 Podria dir-me què és el que li va acabar agradant més de la seva Vella?

El que em va agrada molt poder ser una persona que tenia la possibilitat de continuar amb aquesta tradició tan antiga, de fer aquest calendari de quaresme representant la vella amb les set cames.

 Com es va inspirar per a fer-la?  

 Vaig començar a fer alguns dibuixos d’una vella. Em vaig inspirar en fotos de gravats o dibuixos antics  de les velles quaresmes. Però a partir d’aquí vaig voler donar-li un toc personal.Encara que es parli a la tradició d’una vella “xeruga” vaig optar per fer una vella amb una cara agradable. Les cames i peus una mica bojos ja que uns van cap a la dreta i els altres cap a l’esquerra.   Més que pintar-la, vaig decidir vestir-la amb robes que fessin pensar en teles típiques de les nostres àvies i així ha quedat per sempre: no pintada, sinó vestida, si és que es pot vestir una vella retallada en una foto. Em va agardar molt tal com va quedar.




Resultat d'imatges de Ramon Llinés Camps vella

Comentaris