Entrevista al Fotògrafa de les Santes 2001 Marga Cruz


Entrevista al Fotògrafa de les Santes 2001 Marga Cruz



què va significar que et demanessin fer les fotos de Santes?
 Va ser un premi i un gran repte alhora.  Jo ja portava anys dins el món de la imatge en general.  Quan hem van encarregar fer l'exposició, feia 15 anys que havia començat a Televisió de Mataró, compaginant la càmera de vídeo i l'edició amb la càmera fotogràfica com a corresponsal del Maresme a diferents mitjans nacionals. Repte, perquè per a fer l'exposició  havia d'estar en la gran majoria d'actes. Per tant, va ser llavors quan vaig prendre la decisió de deixar la Televisió i dedicar-me exclusivament a la fotografia. O sigui que va suposar fer un pas endavant, per a mi un gran repte. Primer de tot prendre una decisió important, i en segon lloc saps que aquesta exposició l'espera molta gent. En certa forma no volia baixar el llistó de les expos que s'havien fet fins ara, i també volia fer la meva expo, el meu estil, les meves imatges. Diríem que vindria a ser un reconeixement a la trajectòria fotogràfica.


com vas començar en el món de la fotografia?
Vaig començar als 18 anys, col•laborant amb Televisió de Mataró, i amb el crònica de Mataró. Sense saber-ho em va anar agradant cada cop més, el poder mostrar una història a través de les meves imatges, decidir quines són més importants o com les fas. Al llarg d'anys vaig anar compaginant el vídeo i la foto. Fins que vaig decidir que la foto és més artística, pots arribar i fer molt més que no pas amb el vídeo. Vaig estar 15 anys explicant històries amb moviment, i anant a múltiples concursos de vídeo amb els meus curtmetratges. Ara tocava explicar històries des d'un altre punt de vista, passar d'una història de 30 segons a una sola fotografia. Aquest repte em va atrapar. Em vaig interessar cada cop més, i així va ser com vaig començar a estudiar fotografia. A oferir-me en diferents mitjans, editorials, agencies de publicitat, ... Després de quasi 25 anys, puc assegurar que va ser gràcies a l'oportunitat que em va brindar la Televisió. En aquell moment el fet d'anar a gravar les notícies va fer que poc a poc anés estimant el món de la informació, el món de la imatge. Així va ser com vaig decidir que el que per a mi era un hobby havia de ser el meu ofici, sense deixar mai de banda la passió, la il•lusió, i el aprenentatge.


Que t'Agradaria fer a les Santes?
La veritat es que no ho sé. Les visc des de fa molt anys al davant, ja sigui des d'una òptica de vídeo o amb la càmera fotogràfica. Ara de fa un any estic fent alguna il•lustració. Un altre hobby que m'apassiona. No deixa de ser tot un món artístic, on es pot englobar tot. De petita vaig anar a aprendre a dibuixar amb els germans Arenes, o sigui que suposo que ells ja em van transmetre la seva il•lusió pel dibuix, per les pintures, ... i ara intento fer alguna creació, potser algun conte, algun llibre nou ...


Que es el que més t'agrada a les Santes?
De les Santes m'agrada tot. Especialment gaudir de les mirades, veure com els nens miren els gegants, les seves pors, les seves il•lusions, el foc, les olors, les espurnes, la nit, el dia, la música, la gent, ... m'agrada tot aquest ambient festiu. Soc Santera ,m'agraden les Santes, la festa de la meva ciutat.








Comentaris