Entrevista al Mataroní Cesc Cruzate illustrador de Habemus va fer un cartell de Sant Jordi per Mataró. @kekucru)


 Entrevista al Mataroní Cesc Cruzate  illustrador de Habemus  va fer un cartell de Sant Jordi per Mataró. 
@kekucru)

Primer de tot, podria dir què significa per a un que li hagin encarregat de fer el Cartell de Sant Jordi?

Que em demanessin de fer el cartell de Sant Jordi, en aquella època, va representar un orgull, una oportunitat i una responsabilitat molt gran, recordo que no em van donar gaire temps per fer-lo i que al principi em vaig bloquejar i no sabia què fer. Sant Jordi és un dia important i un cartell com aquest que es repeteix cada any i que queda imprès per sempre, l'havia de fer molt bé...

Podria dir-me què és el que li va acabar agradant més del teu Cartell?
El que més em va agradar no es pot veure en el cartell, va ser la sensació al trobar la idea, fer-la, i la satisfacció pel resultat.  A nivell gràfic la rosa feta de paper i pintada a mà encara ara m'agrada i me'n sento orgullós.

Com es va inspirar en fer-lo?
El març de 2011 hi va haver un terratrèmol al Japó, van morir més de 15 mil persones, va ser una desgràcia que va encongir el cor de tot el món. Tots els pobles es van solidaritzar, es van fer mostres de suport i homenatges, el meu cartell en va ser una més, em vaig inspirar en la bandera del japó, en l'estètica, en el minimalisme, en l'ordre i la bellesa de la cultura japonesa per fer una rosa (mostra d'amor) de Sant Jordi.
Quants dies va trigar a fer-lo?
Vaig estar dues setmanes bloquejat, fent dibuixos amb motius de Sant Jordi que em servissin per si no arribava la idea que buscava, quan ja em reclamaven la feina em va venir de cop la idea de relacionar el cartell amb la desgràcia del Japó i en un matí vaig fer tot el procés de creació.

Comentaris