Entrevista a Vicent ramon pascual el que va fer el cartell de Carnestoltes de Mataró l'any 2017


Entrevista a Vicent ramon pascual  el que va fer el cartell de Carnestoltes de Mataró l'any 2017


Primer de tot, podria dir què significa per a un que li hagin encarregat de fer el Cartell del Carnestoltes?

- El cartell va ser escollit mitjançant un concurs, i després de guanyar el concurs em vaig encarregar del disseny de la campanya completa de comunicació de les Carnestoltes. Vull dir que no es va fer solament un cartell, sinó que es va aplicar a opis, roll-ups, aplicacions diverses per als premis de la rua de les carnestoltes... així com també vaig dissenyar un programa d'actes en format A6 on vaig simular en la coberta una carta d'una baralla espanyola.

Podria dir-me què és el que li va acabar agradant més del teu Cartell?
- El que més em va agradar va ser que el cartell va anar creixent per a convertir-se en una campanya completa. El cartell de carnestoltes està compost principalment per una carta de la baralla espanyola, si, la carta del Rei, però no és un Rei qualsevol, és el Rei de les carnestoltes, un Rei on en lloc d’un “bast” porta una “sardina”, així com una màscara de carnestoltes per passar desapercebut per la rua... 
És una realitat que per estes dates de festa, tot el món es disfressa, fins i tot les cartes de la baralla, després de vore al Rei, hi ha dos cartes més que van tindre enveja del Rei i també és van disfressar, l’as i el set, que quan s’uneixen formen el número “17” any en que estem...
Esta podria ser l'història de com s’ha creat la campanya de publicitat, programa, opis... però també he tingut en compte altres aspectes, com per exemple utilitzar una gamma cromàtica amb colors molt vius, un groc intens de fons, així com per a destacar alguns elements el color violeta que ens donen una gran vistositat i contrast així com un toc d’ambient d’alegria i festivitat, propi de les carnestoltes.

Com es va inspirar en fer-lo?

- La intenció era crear una campanya simpàtica i que traguera un somriure a tot el que mire cadascun dels suports de comunicació, i pel que fa a la línia de la il·lustració la intenció ha sigut sintetitzar-la, per mig de la simplificació de les formes, utilitzar pocs colors en la gamma cromàtica i un tipus de lletra molt senzill i clar per a la lectura.

I, per últim, quants dies va trigar en fer-lo?

- La idea em rondava pel cap des de feia molt de temps, però realment de treball des de desembre que vaig presentar el cartell, fins a febrer vaig estar preparant materials de comunicació, per descomptat vaig estar treballant també en altres projectes, no sols la campanya de Mataró, però podem dir que des que vàrem començar fins que vàrem tindre tots els materials de promoció varen passar quasi 3 mesos.