Entrevista a Marta Rocamora pubilla d'aquest any 2019

Entrevista a Marta Rocamora pubilla d'aquest any 2019

Què és per a tu el Pubillatge? 
El pubillatge és representació. El pubillatge és tradició. El pubillatge és família. El pubillatge són moments. El pubillatge és estimar la terra i els altres. El pubillatge és compromís. El pubillatge és defensa. 


Com et van elegir per ser Pubilla? 
L'elecció dels representants del pubillatge es fa a mitjançant un examen escrit, amb preguntes culturals i una redacció; i un examen oral. 

Havies sigut Pubilla en una altre ocasió?
No! A Mataró no hi havia aquesta tradició fins fa ben poc. 

Explucació sobre el qué pensa la  pubilla en 3 paraules?

No tinc prous paraules per definir i expressar totes les emocions que he experimentat aquests últims mesos,... He rigut, he plorat, però, sobretot, he conegut una nova part de mi mateixa sense la qual, ara, no sé viure. Intentaré trobar tres paraules que defineixin què és ser Pubilla... Terra, cor, i tradició. Va ser el dia de Sant Jordi que, en veure tanta gent contenta comprant llibres i roses, vaig decidir que volia ser Pubilla d'aquella ciutat que tants somriures i tants plors m'havia robat caminant entre els seus carrers. 67 dies més tard, sortia proclamada Pubilla de Mataró 2019! Ara sé que vaig fer bé en decidir presentar-m'hi! He pogut conèixer gent d'arreu que ha entrat a la meva vida en un tancar i obrir d'ulls. l ara, veig clar que, al final, tot té més sentit del que em podía imaginar. 

Com vas pensar en participar al pubillatge com a Pubilla?

La història és llarga! La idea de presentar-me rondava pel meu cap des de feia temps. LÈnia, Pubilla de Mataró 2017, ja havia intentat que la succeís al 2018. No obstant, estudiant i treballant, no em volia implicar en aquest món que necessita tanta dedicació. La història segueix mesos més tard! Per a qui no ho sàpiga, formo part de l'Associació Mestres del Gai Saber, qui actualment s'encarrega del pubillatge. Aquest passat Carnestoltes, concretament el 2 de març del 2019, vaig tenir l'oportunitat de ser la 9a núvia del Ball de Gitanes. Va ser aquell dia quan em van tornar a proposar que em presentés per representar la meva localitat arreu de Catalunya. Des de llavors, setmana rere setmana, es repetia la mateixa conversa. 

Defineix què és per a tu ser pubilla en 3 paraules? 
Terra, cor, i tradició.


Comentaris