Entrevista a Quim Ponce Cap de colla del Gegant Terenci de Institut Thos i Codina i també participa a la coordinadora de gegants de Mataró.

Entrevista a Quim Ponce Cap de colla del Gegant Terenci de Institut Thos i Codina i també participa a la coordinadora de gegants de Mataró.

Foto Cedida de Julio López Director i Redactor.
del Blog de Les Tradiciones de Mataró
Quan fa qué ets cap de colla?
quan la colla d'en Terenci es va obrir el director de l'institut hem va dir si volia ser cap de colla de músics ja que sabía que des de  petit havia estudiat música i m'ho va oferir encara que jo mano també en els portadors.

Com va començar la teva Passió per els Gegants?
Jo des de petit anava a totes les sortides geganteres encara que la meva colla no sortís la meva mare em portava a totes i el meu pare sempre que tenia una caixa de cartró em feia un petit capgròs fins que els acabavem destrossant. Al final després de molts anys volguent ser portador (i encara ho penso) em dono compte que sense música no hi hauria aquell gegant ballant i vaig decir decantar-me més per la música 

Quin gegant t'agrada més?
El Pare Biscuter hem sembla un gegant molt honorífic i m'agrada molt com balla encara  qué prefereixo la Momerota.

Qué és per tu Les Santes?
Les Santes per mi és el moment de l'any on més es disfruta, on treus a la teva figura a passejar i on surten totes les figures les que esperes tot l'any amb il·lusió.

A quines  colles estás?
Vaig començar com a tabaler amb el Drac Alegre però quan vaig acabar 1 r d'ESO ho vaig deixar, al començar 3r d'ESO em va dir el director que volia obrir la colla d'en Terenci em va deixar una gralla i a partir d'aquí vaig apendre fins al punt de tocar a dia d'avui amb Geganters de la Llàntia, Guardavinyes, gegants de Cinc Sènies, Drac Alegre i Terenci encara que si em demana algú que l'acompanyi i vaig.

quan una colla no té portadors qué fas?
 Jo en cap colla m'encarrego dels portadors, si no hi ha doncs ja sortirem un altre dia

qué és per tu la Mostra de Gegants?
la mostra de gegants són aquelles  setmanes abans de Santes que es reuneixen les 50 figures de Mataró per exposar-se i les diferents colles i associacions fan activitats.

Qué és per tu el blog de les tradiciones de Mataró?
És un blog on donem tot tipus d'informació sobre les diferents activitats tradicionals a la Nostra cultura.

qué és el qué més t'agrada del terenci?
el qué més m'agrada d'en terenci es que es un gegant que l'imatge qué dóna es de respecte i de tant seriós hem fa gràcia.

per a tu qué són les Matinades?
Les Matinades es un acte de la nostre Festa Major, comença a les 7.00 fins les 9.00 avisa a la ciutat que aquell dia es el dia de la festa, el dia de Les Santes.

quan fa qué porteu el terenci a la Mostra de Gegants?
En Terenci va des de el primer any a la Mostra de gegants ja que la nostre coordinadora cedeix un vehicle per baixar les figures inactives, així que fins fa uns anys l'han baixat.

per a les persones que no coneguin qué és la Terenciada?
la terenciada es la festa de fi de curs de l'institut que des de l'any 2000 la precedeix en Terenci en aquesta festa va ser inaugurat.
Com veu pensar en fer el Terenci?
en terenci thos i codina va ser una persona real i així que un director, en Joan Gamissans va veure que Mataró és una ciutat molt gegantera i va decidir fer el gegant basat en la persona que dóna nom al centre, encara que el seu moment el treia una gent externa al centre i al final va quedar inactiu  en terenci 2 anys 

Qué és per vosaltres que sigui el 20é aniversari del Terenci?
són 20 anys es un del gegants actius actualment més antic, ens fa il·lusió celebrar tants d'anys amb ell, i així ho vam aprovar i ara ho estic tirant endavant.

Comentaris