Entrevista a Marta Rocamora ha fet el gran cartell de Rembombori de la Mulassa 2020

Entrevista a Marta Rocamora ha fet el gran cartell de Rebombori de la Mulassa del 2020

Què és per a tu haver fet aquest cartell?Per a mi ha estat un gran plaer i orgull haver fet el cartell i contribuir en la festa del Rebombori. Sempre m'ha agradat dibuixar i ha estat molt emocionant que m'hagin donat l'oportunitat per fer el cartell.

Com et vas inspirar en fer-ho?
En un principi no sabia ben bé què dibuixar, però parlant amb una companya de l'Esbart em va dir que a ella li agradaria deixar plasmat el moment en què la Mulassa va sortir de les portes de la Basílica de Santa Maria el dia de la seva presentació.

Com vas pensar en fer Aquest Cartell?
Un cop ja tenia la idea de què volia represantar només quedava decidir el com: en blanc i negre, en color, amb llapis, aquarel·les,... Finalment, vaig decidir que ho volia fer amb llapis de colors, intentant donant-li tot el realisme possible a la figura i deixant que cada portador es representés en uns rostres sense cara.


Qui et va dir de fer el cartell del remobori de la Mulassa ?
Com ja sabeu jo formo part de l'Associació Mestres del Gai Saber i, a part de balladora i Pubilla de Mataró, també sóc portadora de la Mulassa.  Un dia, dibuixant a casa, vaig enviar una foto d'un dels meus dibuixos a una companya de l'Esbart que forma part de la junta directiva i va proposar que jo pogués dibuixar el cartell del Rebombori d'aquest any.


Què és el que més t’agrada del cartell?No puc decidir què és el que més m'agrada del cartell però, potser, el fet que sembli tan real.


Que es el que més et va costar de fer el cartell?
Dibuixar i pintar el cartell va ser molt fàcil, allò complicat va ser buscar el temps per fer-lo enmig dels exàmens de la universitat.


Quan temps vas trigar en fer-ho?Uff, res! En tres tardes va estar fet!

Quan vas tenir fet el cartell què vas haver de fer?
Un cop acabat el dibuix, vaig anar a una copisteria a escanejar-lo amb bona resolució i el vaig enviar a en Xavier Navarro, un dels caps de colla de la Mulassa, qui va afegir les lletres i els logotips necessaris per imprimir el cartell.

Què és per tu la Mulassa?La Mulassa ja és una part de mi i m'encanta poder ser els seus peus o poder-la representar tal com jo la veig.

Com es va decidir qui feia el cartell?
Es va decidir d'una manera molt informal i improvisada.

Comentaris