Entrevista a Artista Oficial X Qui ha fet els cartells que están arreu de Mataró

Entrevista a  Artista Oficial X Qui ha fet els cartells que están arreu de Mataró


Per què has volgut fer aquest cartell?
La idea del cartell s’origina a partir de l’objectiu de mostrar la discrepància cap als canvis realitzats per l’equip de Cultura en el carnestoltes del 2023. El fet de censurar i convertir a el Pellofa en una figura infantil no ens sembla bé ja que a les joves i grans que disfrutàvem de la festa se’ns ha apartat per complet i sento dir que el carnestoltes no és una festa familiar. No podia no opinar i no fer res per a intentar mostrar que el punt de vista del poble era oposat al de l’Ajuntament. És per aquest motiu que, sota un pseudònim, he volgut fer el cartell no-oficial representant el que realment serà el carnestoltes d’enguany. L’objectiu era empaperar el centre amb aquests cartells per tal de que, tant els responsables de l’organització com la ciutadania, veiessin que hi havia algú que s’estava mobilitzant i que no es quedaria callat.




Com va sorgir “Artista Oficial X”?
En quan al nom en si. , realment és “X”. El que passa és que al ser anònim i estar a la via pública no volia que ningú s’apropiés l’autoria ja que han estat moltes hores de feina, per aquest motiu vaig signar tots i cada un dels cartells pel darrere amb “ARTISTA ORIGINAL X.” Pel que fa al compte d’instagram va sorgir una nit amb el meu equip. Estàvem penjant cartells i una de les meves companyes va deixar anar en broma la idea de fer un instagram però es va quedar allí. Després, ja a casa, vaig estar donat-li voltes i vaig pensar que podia estar bé ja que el publicar el cartell a les xarxes suposaria tres coses: tenir un feedback de la gent, donar a coneixer la persona responsable dels cartells i crear comunitat i confiança amb el públic. Des del meu punt de vista ha estat un acert total ja que gràcies a això estem arribant a més gent fins al punt de col·laborar amb altres comptes. Estem super contentes amb el que està passant i no podem fer més que agraïr tot aquest recolzament i estima per l’art reivindicatiu!



En que t’has inspirat per a fer el cartell?
Des del primer moment vaig voler plasmar el concepte de “mort”, “censura” i “abolició” d’en Pellofa. Aleshores, després de buscar, buscar i buscar vaig arribar a la idea de Pellofa lligat amb la boca tapada fent referència a la censura, però sentia que em faltava alguna cosa. Mentre buscava quin Pellofa ja existent seria el protagonista del cartell entre els recordatoris, vaig llegir la frase del responsòri: “donem fe d’aquesta estrofa, són deixalles d’en Pellofa”. No hi havia millor frase per plasmar la idea de “mort” que aquella, si, amb algún petit canvi.



Per què penjeu cartells pels carrers?
Com bé he comentat abans, el projecte “X” com a tal no neix fins a la creació de xarxes socials, motiu pel qual no comptàvem amb el megàfon necessàri per a difondre el cartell en si. També és veritat que la idea original era fer el cartell físic i penjar-lo per Mataró al pur estil de Banksy així que, responent la pregunta, penjem cartells al carrer per a fer l’experiència performàtica de protestar amb art físic de manera anònima.

 

Comentaris